Helpota niskakipuja ja vahvista selkää

Ammattilaisten kehittämillä valmennuksilla onnistut hoitamaan ylävartalon kivut ja päänsäryn, poistamaan selkäkipua sekä palautumaan raskaudesta.

Mahdollistamassa ja yhteistyössä

Mari

5/5

Etätyön vuoksi olen työskennellyt kotona erittäin huonossa asennossa ja hartiat ovat olleet todella kireät sekä olen kärsinyt päänsärystä. Valmennus auttoi yllättävän nopeasti ja sain hyviä liikkeitä huoltamaan niskaani. Kiitos!

Anne

5/5

Oikein hyvä herätys hartioille aamun jäykkyyteen, niskakin tuntuu joustavammalta. Etenee vaivattomasti ja vartti hurahtaa miellyttävästi. Kajakkiliike suosikki.

Anssi

5/5

Alussa tuntui että pitää kovasti seurata, mutta sitten itse rentouduin ja tein mukana. Mukavan rauhallisesti ohjattu. Vaikutus tuntui heti ensimmäisen harjoituksen jälkeen.

Hyvinvointi - MISTÄ ALOITETAAN

Tule mukaan voimaan paremmin!

Niska ja hartiat

Kärsitkö päänsärystä tai kireistä hartioista? Entä tuntuuko yläselkä tai kädet kipuilevan? Niska-Hartiaseudun valmennuksella huollat ylävartalon kivuttomaksi.

Vahva selkä

Alkaako päiväsi selkäkivulla tai olet loukannut selkäsi. Tämän valmennuksen avulla huollat kireydet kuntoon ja kuntoutat selkäsi. Huollettu selkä ja lantionalue pitää kivut poissa pitkään.

Raskausaika

Raskaus on iso mullistus tulevalle äidille. Keho muuttuu sikiön kasvaessa. Raskausajan valmennuksilla haluamme tarjota sinulle parhaat mahdolliset keinot huoltaa kehoasi ja palautua raskaudesta turvallisesti ja tehokkaasti.

Harjoitukset & Hyödyt

Harjoitukset

Hyödyt

Mikä sopii minulle?

Löydä sopiva valmennus

Jännitysniskan oireita ovat niska- hartiaseudun  jomotus, jäykkyyden ja heikkouden tunne. Särkyä on niskan yläosissa, hartioissa ja lapojen seudulla. Myös huimausta ja päänsärkyä esiintyy usein. Sormet saattavat puutua. Oireet ovat usein pahimmillaan työpäivän jälkeen. Oireet helpottavat alkuun loma-aikoina, mutta pitkään jatkuvana se pahenee niin, että oireet ovat pysyviä.

Niska-hartiaseudun valmennus – valmennuksen harjoitteet huoltavat koko ylävartaloa, jotta lihasten ja nivelten toimintakyky paranee ja esimerkiksi puuttumiset ja säryt katoavat.

Olkanivel on kehon liikkuvien nivel ja tärkeimpiä toimintakykyymme vaikuttavia niveliä. Olkanivel alueen lihasten jäykkyys ja jännerakenteiden rappeutuminen aiheuttavat kipua yävärtalolla ja heikentävät toimintakykyä. Staattiset asennot tai jatkuvat nostoja vaativa työ tai harrastus voivat rasittaa olkapään aluetta.

Niska-hartiaseudun valmennus – Toiminnalliset liikkeet helpottavat lihaskireyttä ja lisäävät olkanivelen alueen toimintakykyä. Lihakset kannattelevat olkapään aluetta paremmin valmennuksen jälkeen.

Käsi- ja kyynärvarret alueen kivut liittyvät monesti olkapään alueen kipuihin ja ongelmiin. Oireita voi olla puuttuminen käsissä, heikko puristusvoima, käsien jäykkyys ja nivelkivut. Kädet ovat ihmisen tärkeimpiä instrumentteja ja niistä pitää pitää huolta. 

Niska-Hartiaseudun valmennus – Valmennuksessa käydään läpi myös harjoitteita huoltaa käden lihaksia ja niveliä. Lisäksi harjoitteiden liikkeet huomioivat kokonaisvaltaisesti ylävartalon lihaksia kallon pohjalta sormenpäihin. 

Työn kuormitus voi ilmetä myös henkisesti. Saatat huomata rauhattomuutta, keskittymiskyvyn heikkoutta tai jatkuvaa jännittämistä. Myös unen laatu voi olla heikentynyt ja palautuminen arjesta on heikko.

Selän – ja niska-hartiaseudun valmennus – Molemmissa valmennuksissa on lisäharjoitteita helpottaa stressiä ja unettomuutta. Niska-hartiaseudun valmennuksessa käydään läpi kasvojen ja silmien rentoutusta. Mikäli huomaat puremaksi hampaita yhteen jatkuvasti, aloita Niska-Hartiaseudun valmennuksella. Molemmissa valmennuksissa käydään läpi rentoutumista ja unenlaadun parantamista. Palautuminen on tärkeä osa tuki-ja liikuntaelin ongelmien hoidossa.

 

Alaselän kivut ovat yksi yleisimmistä fyysisistä kiputiloista. Joka kolmas suomalainen ilmoittaa kärsineensä selkäkivusta jossain vaiheessa elämäänsä. Selän oireiden selvittäminen voi olla erittäin vaikeaa, koska kipuja voi aiheuttaa monenlaiset tekijät. Staattiset työasennot, voimakas rasitus, elintavat, stressi ja loukkaantuminen ovat yleisimpiä kipujen aiheuttajia.

Selän valmennus – Koemme selän kivut esteenä lähteä liikkeelle, vaikka tutkitusti liike on parasta lääkettä. Ainutlaatuinen selän valmennuksemme tarjoaa kattavasti tietoa, jotta uskallat huoltaa selkäsi ja harjoittelu on suunniteltu eri lähtökohdista aloittaville ihmisille. Selän toimintakyky on laaja kokonaisuus, johon harjoitteet vastaavat niin lihasharjoittelun, kuin palautumisen osalta. 

Lantion alueella ilmenevät kivut voivat olla jatkuvaa särkyä tai piikkimäisiä kiputiloja. Usein oireet ilmenevät pakaroiden alueella tai alavatsassa. Kipu häiritsee liikkumista tai istumista. Vaivat voivat liittyä myös alaselän kipuihin.

Selän valmennus – Lantion alueen toimintakyky on huomioitu valmennuksessa osana selän huoltoa. Lantion asento ja lihaksisto vaikuttaa alaselän toimintakykyyn. Siksi olemme huomioineet lantionalueen huollon ja harjoitteet isona osana selän valmennuksessa.

Ammattilaiset apunasi

Valmentajat

Valmennukset on luotu fysioterapeuttien kanssa yhteistyössä, jotta sinä saat parhaan mahdollisen avun turvallisesti ja tehokkaasti. 

Tino Jalonen

Hyvinvointialan yrittäjä, urheiluhieroja ja liikunnanohjaaja. ”Innostuin liikunnasta kun sain liikkua kuten minusta tuntui hyvältä. Haluan antaa kokemuksen, joka saa liikunnan tuntumaan mukavalta.”

Kipa Tiivola

Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin asiantuntija. Auktorisoitu personal trainer, tunnetaito ja terveysvalmentaja. "Hyvinvointi on kokonaisuus jota huolletaan yksityiskohdista, kiitos kun olet mukana valmennuksissa."

Kaisa Pernu

Fysioterapeutti "Raskausajan verkkovalmennus mahdollistaa tiedon ja harjoitukset kotona. Toivon pystyväni antamaan tietoa ja harjoituksia mukavaan raskausaikaan ja tehokkaaseen synnytyksestä palautumiseen."

Valmennuksista sanottua

Mukavan rauhallisesti ohjattu. Vaikutus tuntui heti ensimmäisen harjoituksen jälkeen.